W przypadku rezygnacji z zakupu opieki serwisowej na kolejny rok, nie zostanie udostępniona aktualizacja do…
Dlaczego pomimo opłacenia Opieki Serwisowej na nowy rok (E-aktualizacja), jeszcze jej nie otrzymałem?
Jeżeli po uruchomieniu kopii programu na nowy rok nie ma komunikatu o aktualizacji, proszę sprawdzić poniższe ustawienia:
1. Rok księgowy w programie nie jest ustawiony na 2021.
Proszę wejść w zakładkę: System > Parametry. Następnie sprawdzić i ewentualnie zmienić rok księgowy na 2021. Aby sprawdzić, w którym folderze jest zainstalowany program na rok 2021, należy wybierać zakładkę: Pomoc > O programie SKP®. Wyświetlą się informacje dotyczące programu. Proszę zwrócić uwagę na: „Lokalizacja”.
2. Komputer, na którym jest program, który chcemy zaktualizować musi mieć połączenie z Internetem.
Proszę sprawdzić dostęp do jakiejkolwiek strony internetowej.
3. Włączona jest zapora systemu operacyjnego, która blokuje możliwość połączenia się programu z naszym serwerem.
Należy tak skonfigurować program antywirusowy i zaporę, żeby nie zakłócały połączenia programu SKP® z naszym serwerem.
Można tego dokonać w ustawieniach zaawansowanych tychże programów – zazwyczaj jako wyjątki lub wykluczenia.
4. Program antywirusowy blokuje możliwość połączenia się programu z naszym serwerem.
W takiej sytuacji należy dodać nowo utworzony folder na rok 2021 do zaufanych/wyjątków w ustawieniach antywirusa. Aby dodać folder do zaufanych/wyjątków w ustawieniach antywirusa należy w programie antywirusowym odnaleźć: „Ustawienia zaawansowane”, następnie opcje brzmiącą: „Reguły aplikacji/wyjątki”, itp. W kolejnym kroku dodajemy całą ścieżkę do folderu, w którym jest zainstalowany program SKP® i ustawiamy na pełny dostęp.
W przypadku kilku bardziej popularnych programów antywirusowych postępujemy:
COMODO: Widok zaawansowany > Piaskownica > Ustawienia bezpieczeństwa > Dodaj > Wybór ścieżki programu (dodajemy ścieżkę do folderu)
NOD: Ustawienia > Otwórz całe drzewo ustawień zaawansowanych > Antywirus i antyspyware > Wyłączenia > Dodaj (dodajemy ścieżkę do folderu)
Kasperski: Ustawienia > Aplikacje > Dodaj do zaufanych (lub przenieś z niezaufanych do zaufanych).