Wiedza i pomoc

Co zrobić, aby na formularzu zaliczki na podatek dochodowy pojawiły się kwoty?

Aby do formularza na zaliczkę na podatek dochodowy zostały pobrane z systemu aktualne dane należy go zaktualizować korzystając z zakładki:
Księgi > Podatek > Aktualizacja
Następnie w oknie „Aktualizacja” musimy określić warunki jej przeprowadzenia. W tym celu wskazujemy:
– za jaki okres mają zostać pobrane dane oraz
– czy różnice remanentowe liczyć w porównaniu do: „Inwentaryzacji początkowej” czy „Poprzedniej inwentaryzacji”.

Następnie określamy :
Źródła odliczeń – wskazujemy z jakiej firmy mają być pobrane odliczenia (składki właściciela) oraz wskazujemy osobę właściciela (wpisanego w Płacach z typem X). W przypadku braku modułu Płace i ZUS taką składkę należy wyliczyć indywidualnie, następnie wpisać ją bezpośrednio w odpowiednie pole na formularzu.
Źródła obrotów – wybieramy z jakiej firmy mają być pobrane obroty i określamy udział procentowy (np. 100% gdy jest to jednoosobowa działalność gospodarcza lub w przypadku wspólnika w spółce – np. 50%).

Zwracamy uwagę, że poszczególne pozycje w  „Źródłach” odpowiadają poszczególnym częściom formularza. Raz wprowadzone wartości  „Źródeł”, zostaną zapamiętane przez system.

W kolejnych okresach, wskazujemy wyłącznie okres za który mają zostać pobrane obroty i odliczenia.