Aby w programie wprowadzić wyposażenie należy przejść do zakładki: Kartoteki > Wyposażenie > Dodaj i…
Co to jest moduł Środki trwałe i wyposażenie?
Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych to główna rola tego modułu. Tutaj wyliczysz miesięczne i roczne odpisy amortyzacyjne oraz zaprognozujesz termin zakończenia amortyzacji, a także pozostałą kwotę do umorzenia w ujęciu rocznym i całym przebiegu amortyzacji oraz ilość rat do spłaty. Do pracy modułu niezbędne jest posiadanie bazowej wersji SKP® START.
Poznaj wszystkie możliwości tego modułu:
1. Środki Trwałe:
- nieograniczona ilość środków trwałych,
- obejmuje majątek trwały oraz wartości niematerialne i prawne,
- obsługa metod: liniowej, jednorazowej i degresywnej oraz bez amortyzacji,
- typy amortyzacji: miesięczna, kwartalna lub roczna,
- automatyczne księgowanie odpisów do Księgi Przychodów,
- obsługa ulepszeń, zmniejszeń i przerw w wyliczeniach; aktualizacja umorzeń,
- możliwość likwidacji wprowadzonego środka trwałego,
- możliwość edycji wprowadzonych środków trwałych, a także w razie potrzeby ich usunięcia,
- wydruk dokumentów: OT, LT, oraz korekty roczne,
- limity 150 tyś. PLN wartości samochodu osobowego
2. Wyposażenie:
- możliwość wprowadzania wyposażenia,
- edycja wybranych elementów wyposażenia, a także możliwość ich usunięcia,
- wydruk ewidencji wyposażenia i możliwość jej zapisu do pliku PDF,
- wyszukiwarka elementów wyposażenia znajdujących się na liście,
- rozbudowane opcje widoku listy wyposażenia – filtry, grupowanie, sortowanie,
- możliwość likwidacji wprowadzonego wyposażenia
3. Odpisy amortyzacyjne, plany, prognozy:
- pozwala na ujęcie amortyzacji w aspekcie podatkowym,
- dokonywanie korekt podatku VAT dla środków trwałych w zależności od metody amortyzacji,
- prognozuje termin zakończenia amortyzacji, pozostałą kwotę oraz ilość rat,
- obsługa współczynników amortyzacji,
- wydruk planu amortyzacyjnego,
- opcje widoku umożliwiające wyświetlenie planu amortyzacyjnego w ujęciu miesięcznym, kwartalnym i rocznym
4. Definiowanie własnych parametrów majątku trwałego:
- opcje filtrowania i grupowania środków trwałych,
- wybór grupy do której przynależeć będzie wprowadzany środek trwały
5. Pozostałe funkcjonalności:
- filtrowanie środków trwałych,
- dodawanie komentarzy i uwag dla środków trwałych