W przypadku wystąpienia rozbieżności pomiędzy utworzonym plikiem JPK a rozliczeniem VAT (Rejestry VAT i deklaracja…
Podpisanie pliku JPK_VAT profilem ePUAP
Uwaga! Zwracamy uwagę, że przedstawione tu porady to jedynie instrukcja i należy ją dostosować do swoich potrzeb.
Aktualizacja: 18.12.2023 r.
Zobacz również FILM INSTRUKTAŻOWY >
Utworzyłeś plik JPK_VAT zgodnie z procedurą opisaną w poradzie „Jednolity Plik Kontrolny” w Rejestry VAT > Opcje > JPK-VAT Tworzenie
Aby móc go wysłać na serwery Ministerstwa Finansów, plik musi być wcześniej zweryfikowany. Weryfikacji tej dokonujemy podpisując plik przy użyciu jednej z dwóch metod:
• popisem kwalifikowanym lub,
• z wykorzystaniem podpisu profilem zaufanym platformy ePUAP.
Z pierwszej opcji skorzystać muszą spółki i tak jak dotychczas wysyłać e-deklaracje i podpisywać je wyłącznie podpisem kwalifikowanym.
Nieposiadające podpisu kwalifikowanego osoby fizyczne mają do dyspozycji profil zaufany na platformie ePUAP.
Gdy masz już utworzony plik JPK_VAT, czas przystąpić do jego wysyłki, dokonasz tego w oknie JPK-VAT Wysyłka.
Poniżej przedstawimy możliwość wysyłanie plików JKP_VAT z wykorzystaniem podpisu profilem zaufanym platformy ePUAP.
Aby tego dokonać, należy podjąć następujące kroki:
1. Aby wysłać plik JPK_V7M (JPK_V7K) podpisując profilem zaufanym ePuap należy w pierwszej kolejności wybrać plik do wysyłki na oknie: „JPK dokumenty masowe” poprzez znaczenie odpowiedniej pozycji.
Następnie wcisnąć przycisk: „Wyślij wybrany dokument do Urzędu podpisując ePUAP’em”
2. Plik, który będziemy podpisywać, znajduje się w lokalizacji wskazanej poniżej. Możemy również skorzystać z przycisku: Otwórz lokalizację pliku:
3. Następnie należy przejść na stronę :
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany
i nacisnąć przycisk: START.
4. Na kolejnej stronie zaznaczamy pokazany przycisk i wybieramy: DALEJ
5. W kolejnym kroku nacisnąć przycisk: PODPISZ LUB SPRAWDŹ DOKUMENT
6. Na kolejnym ekranie musimy wskazać plik do podpisu z punktu 1 lub przeciągnąć go z okna, w którym się znajduje.
7. Kolejny ekran poinformuje nas o poprawności dodania pliku. I tu należy nacisnąć przycisk: PODPISZ
8. Następnie należy postępować zgodnie z zaleceniami logowania do profilu zaufanego. Brak ilustracji tego kroku spowodowany jest tym, że logowanie może odbywać się na wiele sposobów. Opis ich znajdziemy poniżej.
https://www.gov.pl/web/login
9. Po podpisaniu pliku należy wybrać przycisk: POBIERZ i zapisać plik w znanej nam lokalizacji.
10. Następnie w SKP® wskazujemy podpisany plik:
i naciskamy przycisk: Wyślij.