Wpisz szukane pojęcie, a znajdziemy odpowiedź:

Klucz serwisowy: zmiana oznaczeń w Planie Kont – czy to możliwe? Powrót

Tak! Posiadanie Klucza serwisowego pozwala na zmianę oznaczeń w Planie Kont.

Posiadając Klucz serwisowy możesz zmienić:

  • nazwę konta, na którym są zaksięgowane dokumenty,
  • typ VAT, w przypadku kiedy był błędnie określony (np: zamiast trafić do nabyć, księgowanie zostało ujęte w sprzedaży),
  • ujmowanie w JPK_V (np: wcześniej nie było ono zaznaczone i tym samym księgowanie nie zostało ujęte w części deklaracyjnej pliku JPK_V7).

A co w sytuacji, kiedy nie posiadasz dodatku Klucz serwisowy?

Nie możesz dokonywać zmian na Kontach, na których są zaksięgowane dokumenty. Aby wprowadzić zmiany musisz wycofać próbne zapisy lub wystornować je, gdy są już zaksięgowane. Zatem, gdy potrzebujesz zmienić oznaczenie konta (nazwę, typ VAT, ujęcie do JPK_V itp.), na którym są już zaksięgowane dokumenty, możesz tego dokonać właśnie dzięki aktywowaniu Klucza serwisowego.

 

Powrót