Wpisz szukane pojęcie, a znajdziemy odpowiedź:

Obroty początkowe Powrót

Obroty początkowe przydatne są w momencie rozpoczęcia pracy w programie w trakcie roku. Wpisać można tu wartości końcowe z Księgi dotychczas prowadzonej.

Jeżeli rozpoczynamy użytkowanie programu SKP® w trakcie roku i chcemy wprowadzić obroty za poprzedni okres, to w zakładce: Księga Podatkowa wchodzimy w Opcje > Obroty początkowe.

Po wybraniu Obrotów początkowych ukazuje nam się okno z zakładkami 12 miesięcy oraz w każdym miesiącu pola – do wpisania kwot z poszczególnych kolumn Księgi.

Obroty te możemy wprowadzić na trzy sposoby:

1. Wpisujemy kwoty z poszczególnych kolumn dla każdego miesiąca, w którym korzystano z innego programu księgowego – począwszy od stycznia do miesiąca, poprzedzającego rozpoczęcie pracy w SKP® (np. zaczynamy użytkować program w sierpniu to obroty kont wpisujemy od stycznia do lipca, sierpień pozostaje już pusty, gdyż w tym miesiącu księgujemy już wszystkie dokumenty w programie).

2. Drugim sposobem na wprowadzenie obrotów początkowych jest wpisanie zbiorczych sum za poprzednie miesiące tylko w jednym miesiącu, poprzedzającym rozpoczęcie pracy w programie (np. rozpoczynamy pracę z programem w sierpniu, więc w lipcu wprowadzamy łączną sumę obrotów od stycznia do lipca).

Program korzysta z tych informacji drukując podsumowanie Księgi oraz obliczając zaliczkę na podatek w zakładce: Podatek.

Uwaga! Nie należy wpisywać tu kwot za miesiące, dla których już prowadzimy Księgę z użyciem programu SKP®, ponieważ spowoduje to podwojenie pobieranych wartości. Wpisujemy tu TYLKO kwoty z Ksiąg prowadzonych PRZED rozpoczęciem pracy z programem SKP®.

3. Kolejnym, ostatnim sposobem jest zaksięgowanie Dowodami wewnętrznymi. Zbiorcze sumy dostaw (sprzedaży) i kosztów możemy zaksięgować w odpowiednie kolumny Księgi. Należy je zaksięgować w miesiącu poprzedzającym rozpoczęcie użytkowania programu tak, jak każdy inny dokument księgowy. Czyli jak rozpoczynamy pracę z programem w sierpniu, to w lipcu wprowadzamy łączną sumę obrotów poszczególnych kolumn Księgi odpowiednimi dowodami wewnętrznymi.

Wchodzimy wtedy w Biuro > Noty, Dowody.

Wybieramy na dolnym pasku Dowód wewnętrzny i wprowadzamy odpowiednie przychody klikając na dolnym pasku [Przychód] oraz koszty wybierając [Koszt]. Księgujemy wprowadzone dowody klikając [Księguj].

Obroty początkowe dla Ryczałtu ewidencjonowanego

Uwaga! Jeżeli prowadzimy Ewidencję przychodów dla ryczałtu to obroty początkowe wpisujemy poprzez księgowanie dokumentów wewnętrznych.

Należy wtedy wejść do Biuro > Noty, Dowody > Dowód wewnętrzny.

Po kliknięciu Dowód wewnętrzny pojawi się okno, na którym należy wpisać przychody i koszty wybierając odpowiednio na dolnym pasku [Przychód] lub [Koszt].

Na końcu dany dowód wewnętrzny należy zaksięgować klikając [Księguj].

 

 

Powrót