Aby utworzyć korektę pliku JPK_VAT, proszę wejść do zakładki: Księgi > Rejestry VAT > Opcje…
Problemy z wysyłką plików JPK po 1 października 2020 r. Powrót
Aby wysyłać pliki JPK, system Windows musi być aktualny,tzn.:
- zawierać najnowszy Microsoft .NET Framework,
- mieć zainstalowany pakiet redystrybucyjny Visual Studio oraz
- włączone sposoby szyfrowania TLS.
By sprawdzić w/w składniki radzimy skorzystać z zamieszczonej poniżej instrukcji. W tym celu w menu Start proszę wpisać: Windows Update i sprawdzić czy są dostępne aktualizacje (krytyczne lub opcjonalne również). Jeżeli tak, należy je pobrać i zainstalować. Operację tę należy ponowić do czasu komunikatu: „System Windows jest aktualny”.
Następnie ponownie utworzyć plik JPK i ponowić jego wysyłkę.
Jeżeli system Windows jest aktualny niezbędna będzie ponowna instalacja Microsoft .NET Framework 4.5 ze strony:
https://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=30653
oraz zainstalowanie pakietu redystrybucyjnego Visual Studio:
http://media.format.wroc.pl/SKP/VisualStudio/VC_redist.x86.exe
Następnie proszę dokonać na swoim komputerze następujących czynności: otworzyć okno „Opcje internetowe” (Start > Panel sterowania > Opcje internetowe), zakładka: „Zaawansowane„.
Odszukujemy opcję: Użyj szyfrowania SSL 3.0, TLS 1.2, TLS 1.1, TLS 1.0 zaznaczamy i potwierdzamy wybierając: „Zastosuj”.
Proszę również o sprawdzenie czy w miejscu instalacji programu na dysku komputera, w głównym katalogu programu znajdują się pliki: msvcp140.dll oraz vcruntime140.dll .