Dla zakupu (księgowań z typem VAT innym niż 0, np. 4) – dostępne są trzy…
Co zrobić w przypadku występowania w programie komunikatów o treści: “#DBISAM 11010/11013 (…)” lub “Access Violation in address (…)”? Powrót
Komunikaty z kodem #11010 bądź #11013 świadczą o braku wyłącznego dostępu aplikacji do określonych w komunikacie plików. W tej sytuacji należy udostępnić plik, występujący w komunikacie. Poniżej przykładowe komunikaty związane z opisanym problemem:
A) Komunikat o treści “#DBISAM 11010/11013 (…)”:
B) Komunikat o treści “Access Violation in address (…)”:
Aby udostępnić dany plik, proszę wejść do ścieżki lokalizacji podanej w komunikacie, a następnie kliknąć na wskazanym pliku prawym przyciskiem myszy: Właściwości > Udostępnianie, zwracając uwagę, aby dostęp był zarówno do zapisu, jak i odczytu.
Poniżej poglądowe zrzuty, jak dodać do wyjątków przykładowy plik w sytuacji, gdy posiadamy system operacyjny Windows 10:
W ten sam sposób proszę udostępnić cały folder z instalacją programu SKP® oraz foldery: “Dane” i “System”.
Proszę także dodać folder z instalacją programu do wyjątków używanego antywirusa, aby został wyłączony ze skanowania.
Ścieżkę prowadzącą do programu należy wskazać w ustawieniach (narzędziach) posiadanego programu antywirusowego, np. w jego ustawieniach zaawansowanych, w regułach aplikacji (wyjątkach) do nieskanowania. Uwaga: W zależności od programu, miejsce to może być różnie nazwane.
W znanych nam programach tego typu, dokonuje się tego w:
1. COMODO:
Comodo > Widok zaawansowany > Piaskownica > Ustawienia bezpieczeństwa > Dodaj > Wybór ścieżki programu (dodajemy ścieżkę instalacji SKP/SAM)
2. NOD:
Ustawienia > Otwórz całe drzewo ustawień zaawansowanych > Antywirus i antyspyware > Wyłączenia > Dodaj (dodajemy ścieżkę instalacji SKP/SAM)
3. Kasperski:
Ustawienia > Aplikacje > Dodaj do zaufanych (lub przenieś z niezaufanych do zaufanych).
Dodatkowo, w przypadku komunikatów #11011, #11013 oraz ‘access violation’….. , powinny być spełnione następujące warunki:
1.W panelu sterowania należy wyłączyć tzw. UAC.
Wykonają to Państwo w następujący sposób – proszę przejść do: Menu START > Panel sterowania > Kontrola konta użytkownika. W otwartym oknie proszę zejść suwakiem na dół na rubrykę „nie powiadamiaj”.
Poniżej przykładowe zrzuty jak wyłączyć UAC w przypadku systemu operacyjnego Windows 10:
2. Proszę również wyłączyć folder SKP® i plik skp.exe ze skanowania w antywirusie (sprawdzić czy antywirus nie blokuje, można wyłączając na chwilę antywirus i uruchamiając program),
3. Folder SKP® najlepiej, aby był poza obszarem chronionym (najlepiej na c: lub c:\Programy Firmy Format),
4. Dodatkowo należy uruchomić program jako administrator (prawy przycisk myszy ikony na pulpicie: Uruchom jako administrator).
Proszę również sprawdzić czy w systemie operacyjnym nie jest zainstalowany program: „ByteFence Anti-Malware”, jeżeli znajduje się on na komputerze należy go odinstalować.