W komunikacie wyświetlanym w programie zawsze występuje informacja, którego roku dotyczy aktualizacja. Proszę zwrócić szczególną…
Proszę o pomoc w sprawie błędu, który się pojawia przy tworzeniu nowego roku
Jeżeli z jakiegoś powodu nie udało się utworzyć kopii programu na nowy rok poprzez funkcję: System > Nowy rok, należy samodzielnie przejść opisane poniżej kroki.
Proszę zacząć od zlokalizowania na twardym dysku katalogu, w którym zainstalowano wersję SKP® do obsługi roku 2020.
W tym celu trzeba kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonie programu SKP® znajdującej się na pulpicie, z menu wybrać opcję: „Właściwości’.
Następnie w oknie wybrać zakładkę: „Skrót” a w niej nacisnąć przycisk „Otwórz lokalizację pliku”. W otwartym oknie należy zaznaczyć wszystkie elementy (myszką lub kombinacją klawiszy CTRL+A).
Na zaznaczonych katalogach/plikach należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i z menu wybrać: „Kopiuj”.
Na dysku C założyć nowy folder (np. SKP2021) poprzez kliknięcie na pulpicie w ikonę: „Mój komputer”.
Następnie w oknie na dysku C należy kliknąć na puste pole prawym przyciskiem myszy i wybrać z menu: „Nowy > Folder”.
W nowym folderze (otwierając go podobnie jak poprzednio poprzez pulpit i ikonę „Mój komputer”) należy kliknąć prawy przycisk myszy i wybrać menu: „Wklej”.
Tą operacją zostaną skopiowane pliki do tego folderu. Wśród nich należy odnaleźć plik: „skp.exe” i na nim znów nacisnąć prawy przycisk myszy, następnie z menu wybrać: „Wyślij do > Pulpit (utwórz skrót)”.
Po tej operacji na pulpicie pojawi się nowa ikonka SKP® wskazująca na kopię programu do obsługi nowego roku. Po uruchomieniu programu przez w/w ikonkę należy zmienić rok systemowy (System > Parametry > Rok księgowy) oraz wyzerować dane, a także zmienić rok w parametrach systemu (System > Parametry).