Wpisz szukane pojęcie, a znajdziemy odpowiedź:

Co spowoduje brak zaznaczenia przy: “Uwzględniaj tylko kwotę netto”? Powrót

Jeżeli w zakładce “Plan Kont”, przy zakładaniu nowego konta nie zaznaczymy okienka przy opcji “Uwzględniaj tylko kwotę netto” to w Księdze Przychodów i Rozchodów zostanie wykazana cała wartość kwoty brutto.


Jeśli przy wprowadzaniu danych nie ujmujemy dokumentu do ewidencji VAT, to wpisujemy tylko jedną kwotę wartości dokumentu.

W przypadku, gdy zaznaczymy, że dokument ma być ujęty w ewidencji VAT, to podajemy kwoty netto i podatku w odpowiednich stawkach oraz łączną kwotę brutto. Program w oparciu o tę informację ujmuje do Księgi: kwotę netto bądź brutto.

W większości przypadków należy tę pozycję zaznaczyć. Wyjątkiem jest księgowanie paliwa samochodu prywatnego używanego do celów służbowych, składki ZUS, amortyzacja czy wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru.

Poniżej przykładowe konto dotyczące amortyzacji, na którym nie stosujemy oznaczenia: “Uwzględniaj tylko kwotę netto”:

Powrót