dla-firm

Programy dla małej księgowości

Program SKP® polecany jest dla firm, gdzie stosowana jest mała księgowość: Księga Przychodów i Rozchodów lub Ryczałt Ewidencjonowany. Aby móc w pełni pracować z programem należy wersję bazową: SKP® Start rozbudować o dowolne moduły.
Moduły możesz zamówić w dowolnym momencie: wraz z pierwszym zamówieniem Twojego SKP®, bądź w ramach opieki serwisowej poprzez Centrum Serwisowe wprost z programu.

Poznaj wszystkie moduły do SKP® START Firma. Stwórz swój własny zestaw modułów i pracuj na niezawodnym programie!

Image Description

Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych to główna rola tego modułu. Tutaj wyliczysz miesięczne i roczne odpisy amortyzacyjne oraz zaprognozujesz termin zakończenia amortyzacji, a także pozostałą kwotę do umorzenia w ujęciu rocznym i całym przebiegu amortyzacji oraz ilość rat do spłaty. Do pracy modułu niezbędne jest posiadanie bazowej wersji SKP® START.

Poznaj wszystkie możliwości tego modułu:

1. Środki Trwałe:

  • Nieograniczona ilość środków trwałych,
  • Obejmuje majątek trwały oraz wartości niematerialne i prawne,
  • Obsługa metod: liniowej, jednorazowej i degresywnej oraz bez amortyzacji,
  • Typy amortyzacji: miesięczna, kwartalna lub roczna
  • Automatyczne księgowanie do Księgi Przychodów,
  • Obsługa ulepszeń, zmniejszeń i przerw w wyliczeniach; aktualizacja umorzeń
  • Możliwość likwidacji wprowadzonego środka trwałego
  • Możliwość edycji wprowadzonych środków trwałych, a także w razie potrzeby ich usunięcia,
  • Wydruk dokumentów: OT, LT, oraz korekty roczne.

2. Wyposażenie:

  • Możliwość wprowadzania wyposażenia,
  • Edycja wybranych elementów wyposażenia, a także możliwość ich usunięcia,
  • Wydruk ewidencji wyposażenia i możliwość jej zapisu do pliku PDF,
  • Wyszukiwarka elementów wyposażenia znajdujących się na liście,
  • Rozbudowane opcje widoku listy wyposażenia – filtry, grupowanie, sortowanie
  • Możliwość likwidacji wprowadzonego wyposażenia

3. Odpisy amortyzacyjne, plany, prognozy:

  • Pozwala na ujęcie amortyzacji w aspekcie podatkowym,
  • Dokonywanie korekt podatku VAT dla środków trwałych w zależności od metody amortyzacji,
  • Prognozuje termin zakończenia amortyzacji, pozostałą kwotę oraz ilość rat,
  • Obsługa współczynników amortyzacji,
  • Wydruk planu amortyzacyjnego,
  • Opcje widoku umożliwiające wyświetlenie planu amortyzacyjnego w ujęciu miesięcznym, kwartalnym i rocznym,

4. Definiowanie własnych parametrów majątku trwałego:

  • Opcje filtrowania i grupowania środków trwałych,
  • Wybór grupy do której przynależeć będzie wprowadzany środek trwały.

5. Pozostałe funkcjonalności:

  • filtrowanie środków trwałych,
  • Dodawanie komentarzy i uwag dla środków trwałych,

Moduł Podatek VAT to przede wszystkim możliwość prowadzenia rejestrów VAT dostawy oraz nabycia towarów handlowych, środków trwałych, usług i innych. Na podstawie rejestrów sporządzonych metodą: memoriałową miesięczną, memoriałowo kwartalną lub kasową tworzone są deklaracje podatkowe VAT-7/7K, 12 oraz informacje VAT-UE/A/B/C, a także VAT-8, -9M, 10, 11, -UEK z możliwością ich wydruku lub wysyłki elektronicznej. Tu też wygenerujesz i wyślesz JPK_VAT. Do pracy modułu niezbędne jest posiadanie bazowej wersji SKP® START.

Przeczytaj pełen zakres działania modułu:

1. Rejestry VAT:

  • Prowadzenie rejestrów VAT sprzedaży oraz zakupu towarów handlowych, środków trwałych, usług i innych
  • Wiele dostępnych metod: memoriałowo-miesięczna, memoriałowo-kwartalną i kasową,
  • z uwzględnieniem obrotów z kilku źródeł,

2. Deklaracje podatkowe:

  • Automatyczne tworzenie odpowiednich deklaracji podatkowych (VAT-7/7K, -27, -12 oraz informacji VAT-UE/A/B/C),
  • zestawienie obrotów uwzględniających różne źródła,
  • generowanie formularzy VAT-8, -9M, 10, 11, -UEK z możliwością ich wydruku lub wysyłki elektronicznej (dot. VAT-7/7K i VAT-UE),
  • obsługa e-Deklaracji VAT-ZD (zawiadomienie o skorygowaniu podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego) jako załącznika do deklaracji VAT:-7 i -7K,
  • wiele opcji wydruku deklaracji VAT.

3. Jednolity Plik Kontrolny:

  • tworzenie, weryfikacja i elektroniczna wysyłka plików JPK_VAT zgodnie z dokumentami zaksięgowanymi w rejestrze VAT,
  • podpisywanie JPK za pomocą jednej z trzech metod: podpisem kwalifikowanym, profilem zaufanym e-PUAP lub danymi autoryzującymi.

4. Inne funkcje:

  • sporządzanie przelewów VAT do urzędu skarbowego,
  • kontrola dla wykonywania korekt VAT po 150 dniach od przeterminowania (braku zapłaty),
  • tworzenie korekt VAT po 150 dniach od przeterminowania wraz z ich obsługą masową,
  • rozliczenie VAT sprzedaży bez rachunkowej,
  • automatycznie wyliczenie udziału obrotu opodatkowanego i korekty.

Niezwykle bogaty moduł płacowy, w którym możesz wyliczyć wynagrodzenia i świadczenia na czas choroby lub wszelkich zasiłków, możesz automatycznie zaksięgować wynagrodzenia, wystawiać deklaracje ZUS i eksportować je do programu Płatnik. Co więcej utworzysz deklaracje PIT-11, -4R, -8AR, sporządzisz listy płac i karty wynagrodzeń i karty pracy. Do pracy modułu niezbędne jest posiadanie bazowego SKP® START.

Przeczytaj pełen zakres działania modułu:

1. Kadry

  • Dodawanie nieograniczonej liczby pracowników,
  • Dowolna modyfikacja wprowadzonych danych pracownika,
  • Tworzenie kartotek z danymi osobowymi pracowników,
  • Tworzenie kart pracy dla poszczególnych pracowników, w których ewidencjonowany jest przepracowany czas pracy i różnego rodzaju nieobecności,
  • wydruk druków płacowych wg przygotowanych w programie szablonów (umowa o pracę, o dzieło i zlecenie, rachunek do umowy o dzieło, zlecenie, zaświadczenie o zatrudnieniu, zaświadczenie o zarobkach, świadectwo pracy, rozwiązanie umowy o pracę, list osobowych)
  • Kontrole ważności badań lekarskich i szkoleń BHP,
  • Wyliczenie stażu pracy,
  • Kopiowanie danych osobowych pracownika.

2. Umowy

  • Tworzenie umów z pracownikami - umowa o pracę, umowa o pracę na czas nieokreślony,
  • Tworzenie umów cywilno-prawnych z pracownikami - umowa o dzieło, umowa zlecenie, kontrakty menadżerskie, działalności artystycznej, praw autorskich,
  • rejestracja zatrudnionych obcokrajowców jako nierezydentów - osób nie mających w Polsce miejsca zamieszkania,
  • rejestracja właścicieli oraz osób współpracujących,
  • opcja bezpośredniego drukowania wszystkich dokumentów lub pobranie dokumentów do PDF,
  • możliwość prostej modyfikacji szablonów umów i dostosowania ich do swoich potrzeb oraz możliwość dodania własnego szablonu,
  • wydruk druków płacowych wg przygotowanych w programie szablonów, zaświadczenie o zatrudnieniu, zaświadczenie o zarobkach, świadectwo pracy, rozwiązanie umowy o pracę.

3. Rachunki

  • dodawanie rachunków do umów o dzieło i zlecenie pracowników,
  • możliwość prostej modyfikacji szablonów rachunków i dostosowania ich do swoich potrzeb oraz możliwość dodania własnego szablonu,
  • możliwość podejrzenia (pobrania lub wydrukowania) zestawienia wybranych rachunków,
  • eksport przelewów do banku,
  • możliwe do wglądu zestawienie PIT (zaliczka).

4. Płace

  • tworzenie listy płac na podstawie wcześniej wprowadzonych danych w zakładkach - kadry, umowy, rachunki,
  • przeliczanie płac za dane okresy oraz wg ustawionych w programie stawek, parametrów, typów i podległości ubezpieczeniom,
  • automatyczne księgowanie list płac do księgi przychodów i rozchodów,
  • rejestracja wypłat w podziale na: składniki wynagrodzeń, świadczenia, zasiłki, dodatki, potrącenia, itp.),
  • wyliczenia wynagrodzeń za czas niezdolności do pracy, świadczeń urlopowych,
  • księgowanie list płac,
  • prowadzenie i wydruk kart wynagrodzeń,
  • tworzenie kilku list płaci kart wynagrodzeń (1 główna i 2 dodatkowe),
  • dodawanie premii i potrąceń pracowniczych,
  • generowanie deklaracji PIT: PIT-11, -4R, -8AR, IFT1/1R
  • generowanie deklaracji ZUS: ZUS-3, ZUS-3A i ZUS-3B, ZUS-7, ZUS Z-17,
  • dodawanie składników brutto,
  • eksport deklaracji (DRA, RCA, RSA, RZA ) do programu Płatnik lub ich wydruk na oryginalnych formularzach,
  • generowanie zestawień RMUA
  • możliwość wglądu do zestawień PIT (zaliczka)
  • możliwość utworzenia deklaracji ZUS dla danego pracownika lub pracowników,
  • możliwość wprowadzenia składek ZUS właścicieli,

Niezwykle prosty w obsłudze i najbogatszy funkcjonalnie moduł do fakturowania. Poza wystawieniem i tworzeniem dokumentów sprzedażowych utworzysz w nim archiwum faktur, ogrom zestawień i list, a wystawione faktury możesz wysłać w PDF wprost z programu. Moduł umożliwia tworzenie, weryfikację i wysyłkę JPK_FA. Do pracy modułu niezbędne jest posiadanie bazowej wersji SKP® START.

Przeczytaj bogaty zakres działania modułu:

1. Wystawianie dokumentów:

  • wydruk: faktur, rachunków, dokumentów oznaczonych jako: Paragon, WZ, Pro-forma, Oferta, Marża, Wewnętrzna, Zaliczkowa, Duplikat, faktura „nie-vatowiec”; RR (dla rolników ryczałtowych), Metoda Kasowa (mały podatnik), Korekta,
  • faktury i rachunki „odwrotne” – gdy w imieniu kontrahenta wystawiamy dokument skierowany do nas samych,
  • faktury masowe - ten sam asortyment dla wielu kontrahentów,
  • wystawianie faktur w języku polskim, angielskim i niemieckim,
  • drukowanie KP (kasa przyjmie) i KW (kasa wypłaci),

2. Jednolity Plik Kontrolny

  • tworzenie, weryfikacja i elektroniczna wysyłka plików JPK_FA dla faktur sprzedażowych,
  • podpisywanie JPK za pomocą jednej z trzech metod: podpisem kwalifikowanym, profilem zaufanym e-PUAP lub danymi autoryzującymi.

3. Zestawienia, archiwum faktur:

  • prowadzenie archiwum faktur,
  • opcja tworzenia faktur w formacie PDF z możliwością wysłania emailem wprost z programu,
  • archiwum z możliwością podglądu, ponownego wydruku lub sporządzenia korekty,
  • lista towarów / usług (cennik w złotych i w walutach), lista kontrahentów,
  • elastyczny styl numeracji,
  • indywidualne określanie rabatów, narzutów,
  • dodawanie komentarzy,
  • możliwość umieszczenia logo użytkownika,
  • wydruk KP i KW,
  • pobranie towaru lub usługi z uprzednio sporządzonego cennika.

4. Inne możliwości:

  • automatyczne pobieranie danych kontrahenta z bazy GUS,
  • sprawdzanie w portalu podatkowym Ministerstwa Finansów, czy podatnik jest czynnym płatnikiem VAT,
  • współpraca z drukarkami fiskalnymi firmy Posnet (rekomendowane modele: Posnet Thermal XL, Posnet Thermal HD, Posnet Thermal HS EJ, Posnet Thermal FV EJ, Posnet Thermal FV),
  • możliwość wpisania dwóch kont bankowych,
  • automatyczne pobieranie kursu walut z NBP.

Obsługa programu magazynowego jeszcze nigdy nie była tak prosta! Polecany zwłaszcza dla firm, które obracają towarem zgromadzonym w jednym magazynie, a ich asortyment nie przekracza 5000 pozycji. Tutaj też wygenerujesz i wyślesz bezpośrednio na serwery organów kontrolujących pliki JPK_MAG. Do pracy modułu niezbędne jest posiadanie bazowej wersji SKP® START oraz modułu Fakturowanie.

Oto pełna lista funkcjonalności:

1. Dokumenty magazynowe:

  • PZ (przyjęcie magazynowe z zewnątrz) – wprowadzanie towaru do magazynu na podstawie dokumentów zakupu, również w walutach obcych,
  • WZ (wydanie magazynowe na zewnątrz) – wydawanie towaru klientowi,
  • WW (wydanie wewnętrzne, inaczej rozchód wewnętrzny) – wydawanie w koszty np. na produkcję,
  • PW (przychód wewnętrzny) – przyjęcie towaru np. z produkcji,
  • Możliwość wyboru wersji magazyny (Magazyn z lub bez: PZ, PW, WZ, WW).

2. Zarządzanie magazynem:

  • na podstawie PZ i WZ tworzone są wyliczenia stanów magazynowych, na podstawie których generowany jest wydruk Remanentu,
  • dzięki dostępnej w programie historii przyjęć i wydań, możliwy jest pełen podgląd przeprowadzanych czynności magazynowych wraz z wygenerowaniem różnego typu zestawień przyjęć i wydań (np. wg. Dostawców lub wg. Towarów/Usług),
  • pobieranie z magazynu metodą FIFO ("pierwsze przyszło / pierwsze wyszło") lub pełna dowolność wyboru dostawy, z której sprzedajemy towar/usługę,
  • tworzenie faktury VAT na podstawie utworzonego dokumentu WZ
  • generowanie zestawień przyjęć wg Dostawców, przyjęć wg towarów/usług, wydania wg odbiorców, wydania wg towarów/usług,
  • wydruki arkuszu spisu z natury.

3. Jednolity Plik Kontrolny:

  • tworzenie, weryfikacja i elektroniczna wysyłka plików JPK_MAG zgodnie z dokumentami wprowadzonymi do magazynu,
  • podpisywanie JPK za pomocą jednej z trzech metod: podpisem kwalifikowanym, profilem zaufanym e-PUAP lub danymi autoryzującymi.

4. Pozostałe funkcjonalności:

  • duże pole na opis (max. 250 znaków),
  • możliwość szczegółowego opisu towaru/usługi uwzględniającego np.: grupę towarową, zastosowanie, kolor, itp.,
  • sześć cen sprzedaży każdego towaru/usługi (trzy złotowe, trzy walutowe),
  • przenoszenie asortymentu z "Cennika" do magazynu,
  • wyszukiwanie towarów/usług przez nazwę, indeks towarowy, grupy, cechy, itp.,
  • wydruk faktur wraz z prowadzeniem archiwum,
  • umożliwia wprowadzenie towaru na magazyn, jego ilość , cenę zakupu i sprzedaży

Ważne!
Po zakupie modułu Magazyn dotychczasowy moduł Fakturowanie pozostaje bez zmian.

Moduł Przejazdy to niezwykle proste narzędzie do rozliczania przebiegu pojazdów nie ujętych w ewidencji środków trwałych, a wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej, np. prywatne samochody pracowników rozliczane wg tzw. kilometrówki.
Nie stawiamy żadnych ograniczeń! W module zgromadzisz dane dla dowolnej ilości pojazdów i za dowolny okres. Do pracy modułu niezbędne jest posiadanie bazowej wersji SKP® START.

Poznaj wszystkie możliwości:

1. Kilometrówka:

  • rozliczanie samochodów prywatnych wykorzystywanych na cele służbowe tzw. Kilometrówka,
  • automatyczne naliczenie obowiązujących stawek za kilometrówkę,
  • rejestrowanie przejazdów i wydatków,
  • bezpośrednie księgowanie wydatków,
  • eksportowanie dokumentu do pliku pdf
  • drukowanie dokumentów w pdf lub wysyłanie ich do Chmury SKP® Online
  • zawiera słowniki – export wg różnych kategorii: zdarzenia gospodarcze, cele przejazdu, trasy przejazdu, dopiski do faktur, dowody wewnętrzne, komentarze do wydruków i do faktur,
  • zapamiętywanie nazw: Pojazdów, Celów przejazdów oraz Tras przejazdów,
  • grupowanie i filtrowanie pojazdów.
  • Automatyczne ujmowanie do wyliczeń wydatków 50% nieodliczonego VAT-u

2. Ewidencja do celów VAT:

  • pozwala na prowadzenie szczegółowej ewidencji przebiegu pojazdu, dotyczącą możliwości odliczania 100% VAT-u dla firmowych samochodów osobowych używanych wyłącznie do celów firmowych,
  • tworzenie formularzy VAT-26 wraz z wysyłką e-Deklaracji do Urzędu,
  • bezpośrednie księgowanie wydatków,
  • generowanie zestawień,
  • umożliwia gromadzenie danych dla dowolnej ilości pojazdów i za dowolny okres.

3. Pozostałe:

  • Filtrowanie, Sortowanie, Usuwanie pojedynczo lub po kategorii,
  • zmiana nazwy ewidencjonowanego pojazdu;
  • wpisywanie danych dla dowolnej ilości pojazdów za dowolny okres,
  • Tworzenie wykresów ryczałtu, wydatków i przypisu.

Moduł Delegacje krajowe i zagraniczne wspomaga rejestrowanie, obsługę oraz rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych. Umożliwia firmie ewidencję wyjazdów służbowych pracowników oraz związanych z nimi kosztów. Znacząco wpływa na usprawnienie procesu obiegu wniosków i rozliczeń delegacji oraz dostarcza księgowości informacji o wyjazdach służbowych pracowników. Do pracy modułu niezbędne jest posiadanie bazowej wersji SKP® START.

Poznaj wszystkie możliwości:

1. Podstawowe funkcjonalności:

  • sporządzanie poleceń wyjazdu i ich wydruk,
  • kompletne rozliczanie delegacji krajowych oraz delegacji zagranicznych,
  • obsługuje wszelkie środki komunikacji: lądową, lotniczą oraz morską,
  • noclegi: rozliczane ryczałtem, według rachunków lub zapewnione przez pracodawcę,
  • możliwość rozliczania delegacji zagranicznych według indywidualnych, definiowanych przez użytkownika, parametrów określających wysokość diety, ryczałtu noclegowego lub wskaźników domyślnych,
  • automatyczne przeliczanie wartości delegacji (ryczałt za dojazdy, nocleg itp. oraz koszty ogólne),
  • możliwość modyfikacji (edycji, usunięcia) delegacji w każdym momencie,
  • możliwość powiązania pojazdu (wprowadzony w zakładce księgowości "pojazdy") z danym pracownikiem w firmie,
  • pobieranie dokumentów delegacji do wersji PDF,
  • automatyczne księgowanie delegacji,
  • pobieranie zestawienia delegacji do PDF,
  • rozliczenie kosztów przejazdów na podstawie przejechanych kilometrów,
  • rozliczanie zaliczek

2. Dodatkowa funkcjonalność:

  • elastyczność przy rozliczaniu delegacji (różne środki transportu, rodzaje noclegów, walut),
  • możliwość pobierania z internetu kursów walut NBP na dowolny dzień,
  • możliwość rozliczania zaliczek w walucie krajowej lub walucie obcej
  • wbudowana baza on-line średnich kursów NBP,
  • baza pojazdów, stawek kilometrowych, stawek diet,
  • wiele działań automatycznych i domyślnych ułatwiających pracę,
  • nowoczesne, standardowe, intuicyjne środowisko pracy,
  • zawiera parametry niezbędne do sporządzenia wyliczeń diet, ryczałtów, stawek za km przebiegu pojazdu, itp., są gromadzone przez program i ułatwiają przygotowanie i rozliczenie kolejnych delegacji,
  • automatycznie wylicza rachunki na podstawie wypełnionych danych o celu i przebiegu podróży,
  • sporządza czytelne wydruki na potrzeby dokumentacji księgowej.
Logo

FORMSOFT sp. z o.o. sp. k.
ul. Św. Antoniego 23
50-073 Wrocław

NIP: 897-180-29-53
KRS: 0000530554

Oddział:
ul. Chojnowska 76-78
59-220 Legnica

Biuro Obsługi Klienta
tel. 76 854-79-58
skp@formsoft.pl
pn-pt 8:00 - 16:00

Dział Handlowy
tel. 76 854 79 58
handlowy@formsoft.pl
pn-pt 8:00 - 16:00